Barion Pixel

Als je meer wilt weten.

Een autoverzekering kan ingewikkeld zijn, en daarom hebben wij er alles aan gedaan om ze te vereenvoudigen. Nog vragen? Raadpleeg dan autoverzekering uitgelegd.

quotation-marks

Waarom zou ik Ominimo kiezen voor mijn verzekering?

Bij Ominimo geloven we in openheid en dat je zelf de controle hebt. We raden je aan om onze prijzen te vergelijken met andere verzekeraars in Nederland. Zo weet je zeker dat je de beste deal krijgt. Als onze prijzen beter zijn en je liever je verzekering digitaal regelt, dan zijn we misschien de perfecte keuze voor jou. We willen dat verzekeren makkelijk, efficiënt en voordelig is, zodat je een soepel en gedoe-vrij proces hebt van begin tot eind.

Voor wie is Ominimo vooral bedoeld?

Ominimo is perfect voor mensen die houden van een eerlijke prijs en een soepele digitale ervaring. Ben je een goede bestuurder? Dan betaal je bij traditionele verzekeraars misschien te veel voor je verzekering. Ominimo is er voor jou als je vindt dat je een betere deal verdient. Ook als je al gewend bent aan het gebruik van apps voor bankzaken, maaltijden bestellen of taxi's, zul je het prettig vinden om je verzekering via een app te regelen. Je regelt alles makkelijk online. Kortom, Ominimo is ideaal voor iedereen die op zoek is naar een eenvoudig en snel proces voor autoverzekeringen. Je bespaart tijd en moeite, en regelt in een paar minuten de juiste dekking voor een eerlijke prijs.

Biedt Ominimo dezelfde dekking als andere verzekeringsmaatschappijen?

We hebben honderden uren besteed aan het onderzoeken van de beste autoverzekeringen in Nederland. We kunnen je daarom drie opties bieden voor zowel de WA+ als de Allrisk dekking. Afhankelijk van wat je belangrijk vindt, kun je kiezen. Als je een betaalbare prijs zoekt met standaard dekkingen, is ons Basis pakket een goede keus. Wil je de beste prijs-kwaliteitverhouding, dan is onze Comfort optie iets voor jou. En zoek je een echt 5-sterren product dat zich kan meten met de absolute top in de markt, dan adviseren we ons Premium product.

Is het online betaalproces van Ominimo veilig?

Absoluut! Bij Ominimo staat de veiligheid van je transacties voorop. We gebruiken Mollie en maken gebruik van volledige encryptie om je gevoelige informatie te beschermen. Je kunt er zeker van zijn dat ons online betaalproces net zo veilig is als dat van bekende platforms zoals Bol, Amazon of Apple. Jouw financiële veiligheid staat bij ons voorop, zodat je zorgeloos en vol vertrouwen kunt betalen.

Ominimo is een nieuw verzekeringsmerk, waarom zou ik jullie vertrouwen?

Jouw vertrouwen in ons is om verschillende redenen terecht. Ominimo wordt ondersteund door de Zurich Insurance Group, een gerenommeerde Zwitserse verzekeringsmaatschappij met een rijke geschiedenis van 150 jaar. Wanneer je voor Ominimo kiest, wordt jouw schade uiteindelijk gedekt door Zurich Insurance, onze exclusieve partner in Nederland. Deze samenwerking houdt in dat een bedrijf van Zurich (DA Direkt) garant staat voor Ominimo, waardoor wij opereren onder hun vastgestelde vergunning, balans en kapitaal. Bovendien staan zowel de activiteiten van Zurich als die van onszelf onder streng toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM), die alle deelnemers aan de verzekeringsmarkt streng reguleert. Wij zetten ons in voor de handhaving van jouw rechten en elke schending zou niet alleen onze reputatie en activiteiten schaden, maar ook leiden tot strenge sancties van DNB of AFM. Jouw gemoedsrust en tevredenheid staan bij ons voorop en wij streven ernaar uw vertrouwen te versterken door middel van transparantie, betrouwbaarheid en naleving van strenge regelgeving.

Als ik mijn polis wil aanpassen nadat ik die gekocht heb, hoe kan ik dat dan doen?

Je polis wijzigen bij Ominimo is eenvoudig en gemakkelijk. Zodra je een polis hebt gekocht, ontvang je een uitnodiging om onze app te downloaden in de Play of Apple Store. De app bevat verschillende "doe-het-zelf"-functies die gebruiksvriendelijk en eenvoudig zijn. Vanuit de app kan je makkelijk alle informatie wijzigen, je verzekeringsdocumenten beheren, een schade indienen en nog veel meer. Maar als je de app liever niet downloadt, krijg je ook op onze website toegang tot ons Klantportaal. Het biedt dezelfde gebruiksvriendelijke ervaring, en je kan net zo makkelijk je polis aanpassen of andere taken uitvoeren. Bij Ominimo geven we prioriteit aan toegankelijkheid en eenvoud, zodat je je verzekering helemaal zelf onder controle hebt.

Geeft Ominimo mij een betere premie dan andere verzekeraars?

Waarschijnlijk wel. We moedigen je echter aan om dit ook zelf te controleren. Neem de tijd om onze prijzen te vergelijken met die van andere verzekeraars. Bij Ominimo werken we heel efficiënt, waardoor onze kosten laag blijven. Daardoor kunnen we jou vaak een lagere prijs aanbieden. Als je toch een hoger aanbod van ons krijgt, betekent dat dat wij jouw risico iets hoger inschatten. We blijven onze prijsmodellen verbeteren om dit zo precies mogelijk te maken. Totdat we dit hebben bereikt: kies gerust voor de concurrentie als zij je een betere premie geven. Wij willen vooral wat het beste voor jou is, zonder gedoe. Jouw tevredenheid en financiële zekerheid staan bij ons voorop. We vinden het belangrijk dat jij de beste keuze kunt maken voor jouw verzekering.

Hoe berekenen jullie mijn premie?

Simpel gezegd gebruiken we een concept genaamd de 'technische prijs' om de kosten van je verzekering te bepalen. Deze prijs omvat drie hoofdcomponenten: verwachte schadekosten, administratiekosten en acquisitiekosten. Verwachte schadekosten: Dit wordt berekend door de kans op een ongeval (frequentie) te vermenigvuldigen met de geschatte kosten van een schade (ernst). Als de kans op een ongeval bijvoorbeeld 10% is en de geschatte schade € 3.000, dan bedraagt het verwachte verlies € 300 (10% x € 3.000). Administratiekosten: Dit is een deel van de vaste kosten die aan elke verzekerings worden toegewezen. Als onze totale vaste kosten € 100.000 bedragen voor elke 1.000 polissen die we per jaar verkopen, dan wijzen we € 100 toe aan elke verzekering. Acquisitiekosten: Dit is wat we betalen om potentiële klanten zoals jou te bereiken. We kunnen investeren in advertenties op platforms zoals Google, Facebook of prijsvergelijkingssites (zoals Independer, Pricewise, Poliswijzer of Overstappen). Stel dat deze kosten ook € 50 bedragen. Als we deze componenten bij elkaar optellen, bedragen de kosten voor ons om een polis aan jou te verkopen € 450 (€ 300 verwacht verlies + € 100 administratiekosten + € 50 acquisitiekosten). Om ervoor te zorgen dat we een winstgevend bedrijf zijn, voegen we een kleine marge toe, meestal rond de 5-10%, over onze gehele portefeuille. Tot slot is er een assurantiebelasting (verzekeringsbelasting) van 21% die is inbegrepen in jouw uiteindelijke premie en die moeten we doorberekenen aan de Belastingdienst. Wij geloven in transparantie en streven ernaar jou een eerlijke en concurrerende premie te bieden die jouw risicoprofiel nauwkeurig weerspiegelt. Als je vragen of opmerkingen hebt over onze premies, kan je altijd contact met ons opnemen.

Als jullie polis goedkoper is, betekent dat dan dat ik minder goed verzekerd ben?

Nee, echt niet! Bij Ominimo krijg je dezelfde dekking als bij elke andere verzekeringsmaatschappij. We bezuinigen niet op jouw bescherming. Welke dekking je ook bij hen kiest, bij ons kun je die ook krijgen, en waarschijnlijk tegen een betere prijs. Trap niet in de "dure prijzen" van anderen – wij bieden topkwaliteit dekking zonder de hoge kosten. Jouw gemoedsrust staat bij ons voorop en wij zorgen ervoor dat je de beste waarde voor je geld krijgt.

Ik zit al jaren bij mijn huidige verzekeraar, waarom zou ik überhaupt overwegen om over te stappen?

Hier is het eerlijke antwoord: het draait allemaal om het aanbod dat we je kunnen doen. Vergelijk onze premie met die van je huidige verzekeraar. Kunnen wij je een betere deal geven? Dan heten we je natuurlijk graag welkom bij Ominimo. Maar het gaat niet alleen om de premie. Wij beloven je ook een betere klantervaring – want dat is waar we elke dag keihard aan werken. Jouw tevredenheid is voor ons het allerbelangrijkst. We doen er alles aan om jouw verzekering simpel, prettig en zonder gedoe te maken. Dus neem even de tijd om te vergelijken. En als wij er beter uitkomen, dan ben je van harte welkom bij Ominimo!

Waarom heten jullie "Ominimo powered by Company of Zurich"? Wat heeft Zurich Insurance hiermee te maken?

De Zurich Insurance Group is onze exclusieve partner in Nederland en speelt een belangrijke rol in onze dienstverlening. DA Direkt, een volledige dochteronderneming van Zurich, is de risicodrager in onze samenwerking. Zij zijn verantwoordelijk voor het uitbetalen van alle schades. Wij regelen alle klantcontacten en service, maar de daadwerkelijke verzekeringsovereenkomst sluit je met DA Direkt. Zij zorgen voor de vergunning, de financiële middelen en het kapitaal achter onze verzekeringen. Je kunt erop vertrouwen dat jouw bescherming bij ons voorop staat. Zurich heeft een sterke reputatie en jarenlange ervaring in de verzekeringswereld. Bovendien staan zij onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB), waardoor jouw rechten goed beschermd zijn. Als je kiest voor Ominimo, profiteer je van het beste van twee werelden: onze slimme technologie en klantgerichte service, gecombineerd met de financiële zekerheid en betrouwbaarheid van Zurich. Samen zorgen we voor een veilige en betrouwbare verzekering.

Heeft een digitale verzekeringspolis dezelfde geldigheid als een papieren polis?

Zeker! Er is helemaal geen verschil – een digitale polis is even geldig als een papieren, zowel juridisch als wat de dekking betreft. Zodra je je aankoop op onze website (of via een prijsvergelijkingswebsite) voltooit, ontvang je van ons je digitale polis via e-mail. Je kan de polis digitaal bewaren of uitprinten – beide exemplaren zijn even geldig. Met een digitale polis heb je dezelfde dekking en klantenrechten als met een papieren polis. En het beste? Een digitale polis is handiger en geeft minder stress omdat je hem niet moet vastnemen of bij hebben waardoor je hem dus niet kan verliezen. Dus wees gerust: je digitale verzekeringspolis is een betrouwbare en veilige manier om alle dekking te hebben die je nodigt hebt, makkelijk toegankelijk wanneer je he nodig hebt.

Hoe wordt mijn verzekeringspolis naar mij opgestuurd nadat ik deze heb afgesloten?

Zodra je je aankoop hebt voltooid, sturen we je verzekeringspolis direct naar je e-mailadres. Je ontvangt deze vrijwel direct – binnen enkele minuten, zo niet seconden. Naast de e-mail kun je je polis ook raadplegen via onze gebruiksvriendelijke app of onze klantenportal op onze website. We willen ervoor zorgen dat je altijd en overal gemakkelijk toegang hebt tot je polis, of je nu onderweg bent of thuis. Het afsluiten van je verzekeringspolis was dus nog nooit zo snel en gemakkelijk!

Hoe snel verwerken jullie mijn claim in geval van schade?

In de meeste gevallen proberen we jouw claim zo snel mogelijk te verwerken. Als je auto schade heeft, vragen we je om naar een van onze aangesloten Fixico herstellers te gaan. Wij betalen dan de factuur, zolang dit binnen de dekking van je polis valt. Hoe snel je claim wordt afgehandeld, hangt af van hoe erg de schade is en wat voor schade het is. Kleine schades, zoals een kapotte ruit, kunnen al binnen een paar uur geregeld zijn. Bij grotere schades kan het langer duren. Dit hangt ook af van de beschikbaarheid van de werkplaats, zodat we zeker weten dat de reparatie goed wordt uitgevoerd en wij alles grondig kunnen beoordelen. We doen er alles aan om je claim snel te verwerken en de situatie tegelijkertijd goed en nauwkeurig te bekijken. In zeldzame gevallen (minder dan 1%), wanneer claims ingewikkelder worden (bijvoorbeeld bij lichamelijk letsel) en er misschien een juridische procedure nodig is, is de wachttijd minder duidelijk. Maar wees gerust: we handelen alle claims zo snel en betrokken mogelijk af. Ongelukken lossen we eerlijk en snel op.

Kan ik jullie polis overal in Nederland kopen?

Zeker! Ons platform is toegankelijk vanuit elke hoek van Nederland, en onze polissen dekken het hele land. Of je nu in het drukke Amsterdam of op het platteland woont, je kan je gemakkelijk bij ons verzekeren. Wij verwelkomen klanten uit alle regio’s, en we zijn blij om je aan boord te hebben. Ook als je onverhoopt schade hebt, hoef je je geen zorgen te maken. We hebben een uitgebreid netwerk van herstelbedrijven verspreid over het hele land. Zo krijgt elke klant dezelfde goede service, waar je ook bent. Jouw gemak en tevredenheid zijn belangrijk voor ons, en we bieden je overal topkwaliteit verzekering en hulp.

Waar kan ik feedback geven of een klacht indienen?

Our company's philosophy is to satisfy your needs at the highest level, so that our products and services are more and more adapted to your needs, and so that you can manage your affairs as quickly and simply as possible. Your opinion, insight, and constructive criticism play a prominent role in achieving our goals, which is why we always welcome them. If there is a situation where you were not satisfied with our services, you can write us under klachten@ominimo.nl

Wat is betaling met iDEAL?

No hassle, no delay – just fast, secure payments straight from your bank. Trusted by millions in the Netherlands, iDEAL makes your payment stress-free whether you pay the full annual amount or monthly premiums. iDEAL is a popular Dutch payment method that allows you to pay directly through your own bank. At checkout you will be redirected to your banking app or online banking to approve the payment. The amount is debited instantly, and we receive a real-time confirmation

Kan ik iDEAL gebruiken als ik geen Nederlandse bankrekening heb?

Nee, iDEAL is alleen beschikbaar voor klanten met een bankrekening bij een van de deelnemende Nederlandse banken. Woon je niet in Nederland, kies dan een andere betalingsmethode zoals een creditcard.

Wat is SEPA Direct Debit en hoe werkt het?

Met SEPA Direct Debit geef je ons toestemming om betalingen automatisch van jouw bankrekening binnen de EU af te schrijven. Je hoeft alleen je IBAN in te vullen en de machtiging te bevestigen. Daarna wordt het bedrag vanzelf van je rekening afgeschreven.

Wanneer wordt de betaling van mijn rekening afgeschreven?

De betaling wordt doorgaans 1 tot 2 werkdagen na het afsluiten van je rekening afgeschreven. Je ontvangt hier vooraf een bericht over.

Welke creditcards kan ik voor de betaling gebruiken?

Je kan VISA, MasterCard/Maestro, American Express-kaarten gebruiken, en sommige VISA Electron-kaarten. Naast betalingen met je creditcard, is het ook mogelijk om te betalen met digitale wallets (Google Pay, Apple Pay).

Welke bankkaarten zijn geschikt voor online betalingen?

Alle kaarten van VISA, MasterCard/Maestro, AMEX die door de uitgevende bank zijn geautoriseerd voor online betalingen. Betalen is ook mogelijk met webkaarten die speciaal voor online gebruik zijn ontworpen.

Kunnen loyaliteitskaarten gebruikt worden om te betalen?

Kaarten van winkels of providers met loyaliteitspunten kan je niet gebruiken om online te betalen.

Kan ik betalen met co-branded kaarten?

Kaarten met co-branding die geschikt zijn voor online betalingen en gebaseerd zijn op MasterCard of VISA kunnen worden gebruikt.

Hoe werkt het online betalingsproces bij de bank?

Nadat je aan de kassa op onze website je betalingsmethode hebt gekozen, wordt de betaling gestart. Je wordt dan doorgestuurd naar de veilige betaalpagina van Mollie. Om de betaling te voltooien moet je je kaartgegevens invoeren, bijv. voor iDEAL of je creditcard het nummer en de vervaldatum, plus de 3-cijferige code achteraan op de kaart. Zodra de betaling is gestart, controleren we direct of alles klopt. We kijken of de gegevens echt zijn, of er genoeg geld is en of je niet boven je maximale aankoopbedrag komt. Als alle gegevens correct zijn, wordt de transactie voortgezet en onmiddellijk uitgevoerd.

In welke gevallen kan een transactie mislukken?

Problemen met iDEAL of SEPA Direct Debit:

- Niet genoeg geld: Er staat niet genoeg geld op je bankrekening om de betaling te doen.

- Betaling afgebroken: Je hebt het browservenster gesloten of de betaling afgebroken tijdens het proces van je bank.

- Tijd verlopen: Je deed te lang over het bevestigen van de betaling, waardoor de sessie is verlopen.

- Technische problemen bij de bank: Er zijn tijdelijk storingen of technische problemen bij jouw bank of hun online bankomgeving.

- Verkeerde bank gekozen: Je hebt de verkeerde bank geselecteerd of probeerde een bank te gebruiken die iDEAL niet ondersteunt.

- Geen internetverbinding: Je internetverbinding viel weg tijdens het betaalproces.

Problemen met Creditcard:

- Problemen met je kaart of rekening: Je hebt niet genoeg kredietlimiet voor de aankoop, of je hebt je dagelijkse/maandelijkse transactielimiet overschreden. Je kaart is verlopen, geblokkeerd of nog niet geactiveerd.

- Verkeerde gegevens ingevuld: Je hebt een verkeerd kaartnummer, CVV-code of vervaldatum ingevoerd. Ook een verkeerd factuuradres of het gebruik van een niet-ondersteunde kaart (zoals Diners) kan een reden zijn.

- Beveiligings- en fraudecontroles: De 3D Secure verificatie is mislukt (bijvoorbeeld via sms, app of vingerafdruk), of de transactie is als verdacht gemarkeerd (je bank heeft de betaling geblokkeerd omdat deze een fraudewaarschuwing gaf).

- Technische problemen bij ons of de betaaldienst: De betaalverwerker of betaalpoort is tijdelijk niet beschikbaar.

Wat moet ik doen bij een mislukte betaling?

Elke transactie krijgt altijd een identificatiecode en we raden aan om deze te noteren. Als de transactie tijdens de betaalpoging door je bank wordt geweigerd, neem dan contact op met je bank.

Waarom moet ik bij een mislukte betaling contact opnemen met de bank?

Tijdens het verificatieproces informeert de uitgevende bank de bank van de handelaar (aanvaardende bank) of de transactie kan worden uitgevoerd. De aanvaardende bank mag geen vertrouwelijke informatie doorgeven aan een klant van een andere bank; alleen de bank die de kaarthouder identificeert heeft dat recht.

Wat betekent het als ik een sms van mijn bank heb ontvangen over het gereserveerde/vastgezette bedrag, maar de handelaar/dienstverlener me informeert dat de betaling mislukt is?

Dit kan gebeuren als de kaartverificatie plaatsvindt op de betaalpagina, maar je niet terugkeert naar de website van de verkoper/dienstverlener. In dat geval is de transactie onvolledig en wordt deze automatisch als mislukt beschouwd. In dergelijke gevallen wordt het bedrag niet van je kaart afgeschreven en de reservering vrijgegeven.

Na de betaling waarschuwde mijn browser dat ik de veilige omgeving verlaat. Is mijn betaling dan nog veilig?

Het betaalproces loopt via een veilige, versleutelde verbinding (HTTPS met minstens TLS 1.2). Dit zorgt ervoor dat je betaling helemaal veilig is. Nadat de betaling is afgerond, ga je terug naar de website van de verkoper. Als die website zelf niet versleuteld is (dus geen HTTPS gebruikt), zal je browser je waarschuwen dat je de veilige omgeving hebt verlaten. Dit is echter geen gevaar voor de veiligheid van je betaling. De betaling zelf is dan al veilig verwerkt.

Wat betekent de CVC2/CVV2-code?

Voor MasterCard heet het de Card Verification Code (CVC2), en voor Visa is het de Card Verification Value (CVV2). Dit is een code op de magneetstrip van je creditcard die wordt gebruikt om de echtheid van de kaart te controleren bij online aankopen. Bij MasterCard en Maestro kaarten zijn dit de laatste drie cijfers van de cijferreeks op de achterkant van de kaart. Deze code is nodig wanneer je online betaalt.

Wat betekent Verified by Visa?

In het Verified by Visa-systeem kiezen geregistreerde Visa-kaarthouders een wachtwoord bij de uitgevende bank om zich te identificeren tijdens online aankopen, om beschermd te zijn tegen ongeoorloofd gebruik van Visa-kaarten. Mollie aanvaardt kaarten uitgegeven binnen het Verified by Visa-systeem.

Wat betekent Mastercard SecureCode?

In het Mastercard SecureCode-systeem kiezen geregistreerde Mastercard/Maestro-kaarthouders een wachtwoord bij de uitgevende bank om zich te identificeren tijdens online aankopen, om beschermd te zijn tegen ongeoorloofd gebruik van Mastercard/Maestro-kaarten. Mollie aanvaardt kaarten uitgegeven binnen het Mastercard SecureCode-systeem.

Wat betekent de UCAF-code?

Dit is voor MasterCard/Maestro-kaarten een unieke code die je soms ontvangt van je uitgevende bank. Als je er geen hebt ontvangen, mag je dit veld open laten.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?

Betalingen met iDEAL en SEPA Direct Debit vinden onmiddellijk plaats. Betalingen met creditcards kunnen 2-3 dagen in beslag nemen.